Laman Utama

29 Jun, 2013

Fwd: [7378] Selembar Benang Menjadi Kain

Sesudah setahun menghilang, banyak perkara tersurat dan tersirat berlaku disana sini, yang berkelana panjang telah pulang ke lubuk, membawa idea idea baru dalam mengenengahkan ragam kehidupan, persis yang masih ada ruang untuk diisi dan dimanafaatkan, sama ada untuk organisasi mahupun pada diri.

Yang mencari masih meneruskan pencarian yang tidak pasti, apakah kepastian itu yang dicari, atau belukar dan onak yang timbul. Itu kena tanya pada diri. Yang sudah menjadi bubur, asalnya nak menanak nasi, makan sajalah apa yang telah terjadi. Nak dicari emas, Tapi yang dijumpai amang besi yang tidak dimengerti nilainya.

Masih berkelana mencari kehidupan dan meneruskan agendanya adalah tugas hakiki, yang perlu diteruskan usaha dan ikhtiar. Setelah hampir 6 purnama, siang berganti malam, keadaan keruwetan, masih bertambah simpang siur menuju Jalan pulang.

Adakala roda roda kehidupan, berulang ulang Jalan penceritaannya, kreativiti dan teknik nya berubah ubah, walhasilnya, terbelai dan terbarai, mengharapkan buah datang bergolek, yang datangnya nyior ditebuk tupai.

Nak susah senang, nak senang itu yang susah.


Kangar Ipoh Kangar.


Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan