Laman Utama

30 Disember, 2010

Sekitar Minggu Di Hujung Tahun (... posted by Sham)

Sent: Mon, 29 November, 2010 8:59:04

Di hari hari dihujung tahun, banyak acara acara perkahwinan dikalangan sanak saudara dan dikalangan rakan rakan yang anak anak telah mencapai umur itu juga, akan melanjutkan institusi kekeluargaan di landasan yang betul, mewarisi tradisi dan warisan yang ditinggalkan oleh nenek moyang dan bapa dan ibu kita yang terdahulu.

Tiba giliran kita, membantu generasi kini, membina lingkaran kehidupan baru, demi menjaga adab adab kekeluargaan, dan institusi ketimuran yang jitu dan ampuh.

Ada dikalangan kita yang bergelar datuk kepada cucu cucunya, yang belum, kita membilang hari untuk menuju kegemilangan itu. Arca kehidupan yang melingkari roda roda kehidupan, tanpa henti, berjalan merentasi batasan waktu, yang amat pendek dan tanpa disedari kita juga bakal melalui dan mengganti ibu dan ayah kita yang pernah melalui asam garam dan sepak terajang kehidupan terlebih dahulu dari kita.

Pertemuan dan perpisahan adalah sebahagian dari tuntutan alam kehidupan, lambat launnya , kita juga pasti melaluinya dengan cara yang yang tersendiri.

26 Disember, salah seorang rakan kita, Saudara Khalid bakal melangsungan khenduri untuk anaknya di Salak, bagi yang berkelapangan hadirkan diri kesitu, untuk menyambung tradisi dan warisan yang bakal kita temui di sana sini.

Dengan keizinan Ilahi, Insya ALlah , kita bakal bertemu dan berinteraksi lagi untuk menghayati keindahan berkawan dan rakan rakan seangkatan.

Panjang umur kita temui hari berkenaan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan