Laman Utama

21 Julai, 2013

[7378] Resolusi Mesyuarat Tingkap Malam Ahad kat Kedei Seli Kualer.

Mesyuarat tingkap dipengerusikan oleh Tok Mudim Latip Pusing/Karei dan teman dilantik untuk mengambik minit mesyuarat. Berikut adalah resolusi yang telah dicapei dimesyuarat itu sambei Ajih Lumut pekena mee goring hingga menjilat jari.. Temakasih Ajih, belanjer khemer2 malam tadi…

 

Kengkawan yang tak menghadiri mesyuarat Tingkap malam tadi ambik perhatian dengan resolusi2 yang telah dicapei seperti dibawah.

 

1.      Penghulu2 Besor Kualer, Seli, Zuli, Man Karman, Jalil, Usop ditugehkan ceroyer semue kengkawan kat Kualer untuk datang Moreh Cliffordian 73/78/80 pader 27hb ini di Masjid Ridzuanniah bermula jam 6.30 ptg dimulai dengan Tazkirah Ramadhan dan Doa tahlil untuk Arwah2.

2.      Sham Perlih sebelum dan sambei dalam perjalanan ke kualer ditugehkan ceroyer demer2 yang liat bebenor nak turun ke Kualer, tak kire ler samaada sajer demer maleh ker, lesen yong tak lepeh ker… terdiri dari kengkawan belah utarer i.e. Nordin Lapok, Zubir kat Bagan, Hilal kat KKMuder, Syed Tajul dan lain2 supaya luangkan maser barang beberapa jam turun ke Kualer bermoreh dan bersahur awei bersamer kengkawan.

3.      Teman ditugehkan bagitahu kat YY balik ke Kualer petang itu.

4.      AJK Mesyuarat Tingkap dengan berat hati meluluihkan permohonan Awang ngan Seni untuk tidak dapat menghadiri Moreh pader hari tersebut. Si Awang pasei anak kesayangannye dari Kolompor ngan Ipoh balik rumah cuti Nuzul Quran dan si Seni kerojer nak mencari balik orang yang tersalah lepeh maser bicarer kat Mahkamah tempoh hari. ( Orang yang patut dilepehkan tertidor, orang yang bersalah ngaku die ler orang yang tak bersalah, maka pree2 ler demer bukak gari dan bagi lepeh)

5.      Menggesa demer2 yang belah tengah terutama yang belah2 Kajang dan BBB yang terdiri dari Man, Hj Zaini, Zahrin dan FW… mintak ler cop mohor yong untuk menghadiri Moreh kengkawan kat Kualer.. demer habor usah ler asyik dok bawah ketiak yong jer…

6.      Teman ditugehkan untuk ceroyer Kengkawan lain yang kat Kolompor untuk konvoi ke Kualer pader hari itu… Sabtu 27hb bermula pukui 2.30 petang dari R & R Sg Buluh.

 

Mekomer semue sila ambik perhatian dengan resolusi2 yang diateh…

 

CPO

-- 
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Budak Kelipod" group.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan