Laman Utama

30 September, 2010

Merenung Sejenak, Mengimbau Masa Silam

Sent: Thu, 30 September, 2010 1:33:59

Selembar benang menjadi kain, buat menyelimuti tubuh nan kian gersang, melalui proses penuaan, yang semakin getir, kelesuan tenaga dan kudrat yang berkurangan. Beginilah keadaan kehidupan, yang dulunya , anak kecil, senantiasa riang, hiruk pikuk dengan jeritan bersama rakan sekampong, dan juga rakan di alam persekolahan.

Selagi hayat dikandung badan, kita terus berusaha mengubah sejarah, menongkah arus deras yang menghembam pasir dan mengubah pantai.

Dulu, kita sedih dengan dengan apa yang dihajati tidak dipenuhi, kini sampai pula, masa kita dengan anak anak, dengan hajat hajat semasa mereka yang sesuai dengan peredaran zaman. Lingkaran roda kehidupan, ada kalanya kita diatas, ada ketika dibawah. Masa berlalu, susah senang diharungi, walau picisan hidup ini, tidak mengizinkan, apa yang kita lalui, agar anak anak, tidak melalui zaman kegelapan kita, menghantui kehidupan. Namun lingkaran sejarah, berpusing seperti roda roda impian, kehidupan sudah pasti diteruskan untuk menuju ke cahaya yang bakal menerangi seantero alam.

Yang pasti esok tetap dengan perkara perkara yang tidak pasti. Apakah aku bisa hidup 10 tahun lagi!
Wallahu'alam.


Posted by Sham

Tiada ulasan:

Catat Ulasan