Laman Utama

12 April, 2011

Coretan Selasa

Sent: Tue, 29 March, 2011 11:42:01

Hujan renyai pagi ini. dari awal pagi lagi hujan telah turun...mendayu. Aku mengadap PC sambil tersenyum sendirian membaca celoteh rakan-rakan. Sambil mengadap Pc juga pandangan mata tertumpu pada cermin jendela, melihat gelagat murid di dalam kelas. Pelajar di sini jika ternampak kelibat aku, pasti senyap sunyi dan tunduk seolah-olah membaca sesuatu, walau atas meja kosong. Kata beberapa orang guru, mereka terlalu taku pada aku. Yang pasti, pada waktu pagi jika aku ada di tapak perhimpunan, pasti senyap dan tenang keadaan sekitar.

 

Entahlah....akupun tidak tahu mengapa aku sangat tegas. Yang pasti, aku sentiasa tanam dalam diri, "disicpline in the most important factor in one's life as a student". Ada ketika sambil mengadap pc dan merenung di jendela,  terkenang kembali zaman di Clifford Primary and Secondary schools" Segarnya masih segar. Indahnya waktu yang kita bentuk bersama....Dan kini tidak kembali dapat mengenali hati budi masing-masing. Moga ingatan antara kita and our friendship akan kekal eternity.

 

Sebentar tadi anak telifon, minta diambil awal dari sekolah. Hari ini ada aktiviti 1M1S (1 Murid 1 Sukan). Excited nampaknya dia untuk bermain tenis. Waktu kecilnya, selalu aku bawak anak yang ini pada petang waktu aku bermain tenis. Aaaaahhh...lama dah aku tinggalkan permainan ini,.....aku...ooohhhh "Jack of all trades, master of none".

 

Sekadar coretan pagi ini. entah sampai bila aku dapat mencoret di ruang ini. Waktu kita semakin singkat. Our days are numbered.

 

Salam Hormat

Yasin Ismail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan