Laman Utama

17 April, 2011

Selingkar Kehidupan. Renungan....

Sent: Sun, 3 April, 2011 10:47:08

Salam Pagi Ahad
 
    Bagi yang berehat, ambil kesempatan yang diberi untuk bersama keluarga atau menyelesaikan urusan yang tertangguh dan terbengkalai. usah bertangguh lagi, kerana banyak urusan yang perlu kita laksanakan, sebaliknya tidak tangguhkan. kita dengan alasan, "nantilah dulu" atau "esuklah". Akhirnya kita dalam kekalutan merencakan sebuah kehidupan.....Dan terus pula mencari alasan mengapa urusan itu tidak terlunas.
    Rakan-rakan di Kedah dan Terengganu (adakah rakan kita di Kelantan) telah mula melangkah sehari lagi, hari minggu yang baru meneruskan tugasan kehidupan yang diamanahkan.
    Cuaca ceria pagi ini, tidak kelihatan akan hujan sebagaimana hari-hari terdahulu. Baru-baru ini kita disedarkan lagi dengan bencana alam di negara kita. Tidak perlulah perlu meninjau jauh tentang bencana alam. Di negara kitapun sedang kita lalui. banjir melanda. Ujian dari Yang Maha Esa. Mengeluhlah kita tentang perparitan, tentang struktur bumi dan pelbagai teori mahupun penyelidikan dan kita lupa tentang ...ia adalah peringatan dari Yang Maha Pencipta tentang kerakusan kita.
    6 April,  dengan kerjasama Radio Kedah, frekuensi 97.5 bersiaran secara lansung pertandingan "Spelling Competition". Sebentar tadi memberi talkimat pada semua guru, khusus guru Bah. Inggeris tentang pertandingan ini dan susun-atur pada hari tersebut. Ia akan dijalankan serentak untuk seluruh Kedah bertujuan mencatatkan nama dalam Malaysian Book of Records kemampuan Jabatan Pelajaran Kedah menganjurkannya seluruh  Kedah dan semua sekolah. Kelam-kabutlah sekolah menyediakan bateri untuk 16 radio, takut berlaku hilan punca letrik on that very moment.
    Yang mencoret ini pula tidak akan berada di sekolah pada tarikh tersebut kerana terlibat sepenuh sebagai Marshal Kejohanan Balapan dan Padang MSSK di Alor Setar selama 4 hari berturut. Dahulu, zaman kita di bangku persekolahan, ia dikenali Kejohanan Olahraga. Apa ada pada nama?
    Cif kita sehari dua ini diganggu oleh aunties of sixth former minta belanja sempena kejayaan pelancaran Galeri Chandan. jawapan Cif bersahaja, but the aunties, I think couldn't decide the time and date.
    Aku pula hari ini di dalam bilik merenung jauh dari jendela. Merenung pelajar, reminiscing those days, merenung beyond the eyes can see, charting my  life. Hidup ini terus memerlukan berfikir dan take time to ponder about our future and what's next....!
 
Salam Hormat
Yasin Ismail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan