Laman Utama

12 April, 2011

Sepetang Bersama Keluarga (...posted by Sham)

Sent: Sat, 26 March, 2011 19:04:30

Seharian dihari ini hujan dari semalam hinggalah ke petang, sebaik hujan berhenti, maka berkeliaran keluar mencari pasar malam untuk mencari kudapan untuk santapan di dinihari. Sementelahan longgokan dan lambakan durian dari Perak membanjiri pasar malam di Perlis dengan kelas RM 3, 4 dan 5 sekilo, dicarilah buah yang bersaiz kecil dan ringan dan harga yang tertinggi untuk pilihan yang terbaik dan rasa yang enak.

Semalaman menyusun semula susunan dan bait bait dalam penulisan untuk kemajuan penyelidekan, dipersembahkan pula pada Penyelia yang bertanggongjawab untuk dianalisa dan dikomentar.

Disambung pula disebelah malam ini untuk tambahan apa yang terkurang, dibaca lebaran lebaran dalam makalah makalah, jurnal jurnal dan buku buku untuk memahami sesuatu konsep, dan perjalanan sesuatu permasalahan.

Beginilah keadaan perjalanan pengkaji, dikaji dan terus mengkaji, dihamburkan dalam lapuran dan penemuan untuk dijadi bahan bahan huraian literature.

Selagi sisa sisa yang masih ada, selagi ada hayat dikandung badan, selagi itulah usaha pencerahan dan kajian sesuatu tahap ilmu perlu dilihat, disingkap keakar umbi untuk diperincikan, untuk disebarluaskan kepada masyarakat. Jadilah Tok Selampit dengan audiennya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan