Laman Utama

24 Februari, 2013

[7378] Berkongsi Rasa

Salam buat Semua

    Satu rancangan bualbicara di TV1 menjemput beberapa orang tokoh ilmuan di bidang pendidikan membicarakan dasar "Peperiksaan Berasaskan Sekolah"(PBS). Maka petahlah bicara para ahli dalam bidang mereka masing-masing dan mengangguk bersetuju betapa dasar ini akan memberi impak terkesan kepada anak didik dan halatuju pendidikan global.

    Ruang tonton dipenuhi pula oleh mereka yang masih belajar ilmu pedagogi dan methodologi. Belum kenal alam persekolahan. Belum merasa titis peluh menungkah arus pendidikan. Angguk kepalalah anak muda ini, tanda bersetuju dengan setiap yang dibicarakan

    Di sekolah, keesukan harinya, para guru tua dan yang muda sedang bertungkus lumus dengan Headcount, evident untuk setiap pelajar bertujuan filling hampir muntah, dengan LDP, SAPS, ARS dan pelbagai asakan,  loya tekak mendengar bicara tadi malam.

    Benar, bidang ini mencabar kerana kita membangunkan insan, membentuk wawasan negara...dan anak-anak inilah yang nanti akan menerajui negara. Benar...ada guru yang merosakkan profession ini. Benar...segala yang dibicara benar belaka.... dan benar juga lah , English will be a compulsory suject to pass ini SPM when all are ready...Mana mungkin !!!! ada SPM jika kita ke arah PBS?
!. Entahlah!!!!, sekadar berkongsi rasa


Yasin Ismail

-- 
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Budak Kelipod" group.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan