Laman Utama

15 November, 2010

Yang pasti

Sent: Thu, 4 November, 2010 19:27:38

Salam Sejahtera

    Yang pasti bermula dari Jumaat ini akan bermulalah perjalanan pulang ke kampung halaman khusus bagi mereka yang masih ada rindu pada kecil kecil tyang indah, Kuale.
    Yang pasti sewaktu memandu pulang terbayang Clifford Primary bersama nostalgia bunyi peluit keretapi sewaktu kita sedang belajar atau ramai sedang ketawa, hilai ria di dalam kelas atau di padang.
    Yang pasti kita kemabli terkenang Ghee Kheeng dengan aroma mee kari atau teh "o" beng bersama kita nikmati dan hirup nikmat alam remaja.
    Yang pasti tertanya dan teringat stesen bas tiang kayu mengadap Cathay, tetapi segalanya tiada lagi. Yang tinggal hanya kenangan waktu miniti usia remaja. Kedai Chung Wah, pasti kita ingati, membeli permainan set games 6in 1 dan "dam TOT" cina yang kita reka kekuatan setiap buah dam itu.
     Yang Pasti dimana Rex, tumpuan kita menghulur tangan membeli tiket 4 kupang third class bersama aroma kerang rebus, sotong rebus atau kuetiaw pada waktu malam dalam samar api arang itu. Panjang mengoreng dan isteri serta anak bersedia membungkus dengan kertas surat khaabar cina. Kita telah lama dahulu 1Malaysia.
    Yang sangat pasti, tinggal kenangan Bazzar, pasti tumpuan bila berkayuh basikal ke Kule, menuju Sing Cheong Tailor mengadap sisi Arkid MARA. Di mana  pula laksa dan cendoi bersandar kedai emas Jalan Datok mengadap Jam Besar yang menagih rindu kita.
    Yang pasti Padang Kanak-Kanak tidak meriah seperti waktu kita dialam belasan tahun.

    Yang amat pasti......Clifford Secondary menyimpan seribu rahsia yang perlu kita kongsi ceritanya bersama Nov 6 ini.

    Yang tersangat pasti...IBU ...aku rindu padamu...aku redha...tetapi rindu itu sentiasa membara di jiwa anakmu......... Al- Fatihah.

    Al-Fatihah untuk sahabatku dan sahabat kita Mr Fandi, Zali, Ezani, Shafie dan ramai lagi yang mewarnai remaja kita.

    Pasti kita akan pulang....insyaallah Nov 6 2010

Salam Hormat
Yasin Ismail


Tiada ulasan:

Catat Ulasan