Laman Utama

22 Disember, 2011

Kuala Lumpur Oh Kuala Lumpur

From: "hishamudin.alli
Sent: Monday, 14 November 2011, 22:08

Kuala Lumpur, segala ibu bersemarakan disini, kegiatan ekonomi, hiburan, pentadbiran, pengurusan, dagangan dan seadanya, lebih lebih lagi di kawasan Bukit Bintang, seolah olah bertukar corak dikala malam menjelma, metropolitan, pelbagai bangsa dan warna.

Sukar digambarkan jika sesekali datang berkunjung, tatkala sebulan sekali, menginap di tempat yang disumpahi warga kota, disuasana kemacetan yang
bersangatan diwaktu siang dan waktu keluar masuk waktu kerja. Malamnya serba serbi warna warni, siangnya kerja merengkok dikantor dan ada yang selaku karyawan ditoko toko butik, eksklusif, yang mampu meraih petro dollar dari Timur Tengah.

Suasana kreatif seumpama ini mampu melonjakkan dagangan, tapi kesunyian pasaran dan persaingan hebat disekelingnya, gaya mutu dan keunggulan telah banyak dikesampingkan. "Go back to basic", lingkaran ekonomi yang meleset disekitar 1974, disusuli 1984, 1997, menyaksikan gergasi gergasi telah menguncup, mengecilkan operasi, dan timbul pula gergasi baru dengan jenama jenama baru, yang berkonsepkan serba besar, ada ketika jenama jenama hebat ini juga tersungkur dengan labu labunya.

Begitulah cebisan beberapa penelitian yang lama, lebih dari satu generasi terdahulu.

Kuala Lumpur oh Kuala Lumpur.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan