Laman Utama

19 Mei, 2012

CORETAN KENANGAN...

From: "HASNI AHMAD" <hasni.ahmad@si-protech.com.my>
Date: Fri, 18 May 2012 22:51:41 +0800
Subject: [7378] CORETAN KENANGAN...

 
BEN,
 
51 tahun kau menjadi pelita
Menerangi, menyuluh jalan yang berliku
Kegagalan, kesukaran tidak sekali melentur jiwa
 
BEN,
 
Sahabat antara sahabat,
Pada usia memamah semangat, melelah minda
Namun dikau dipanggil dengan tiba tiba
Usia bagimu hanya dorongan mencapai yang Esa
 
BEN,
 
Sempat aku mengenal dirimu kembali 3 tahun lamanya
Mengajar diriku erti persahabatan sejati
Namun singkatnya masa bukan halangan bagiku menitiskan airmata
Mengenang jasamu meluhurkan persahabatan
 
BEN,
 
pemergianmu mengejutkan diriku
dari lenaku memikirkan ini dan itu
tugas kesinambungan akan diteruskan jua
baru diri kenal betapa kehilangan
 
BEN,
 
Tanggungjawab asasi telah kau jalankan
Tuntutan pada dirimu telah kau penuhkan
Perjuanganmu akan ku teruskan
Dalam setiap perkara yang dapat dibanggakan
 
BEN,
 
teringat kembali sepurnama lalu
Rumah Rehat tempat pertemuan
Senyuman terungkai segala keresahan
Perpisahan tanpa berjabat tangan
 
BEN,
 
aku doakan tempatmu kelak Firdaus namanya
aku doakan temanmu Sahabat dan Syuhada'
aku doakan pertemuanmu dengan Para Anbiya'
aku doakan bagimu Rahmat Allah yang Esa.
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan