Laman Utama

21 Mei, 2012

Re: Dari KL ke KK (Paet 1)

yang nak dibetulkan paip.. tp naper bawak mentol? 


:-) S G T 10.1


hang nadim <aiznin@gmail.com> wrote:


Bermula lah langkah ku kembali ke bumi Kuala Kangsar. Bumi yang banyak mengajar diri ini tentang keluarga kehidupan dan impian.
Tanggal 19 Mei datang. Anak bongsu pula berkata "Abah semalam Opah telefon minta Abah betulkan paip kat rumah Opah, semalam paip bilik mandi bocor balik". "OK nanti Abah pergi"

"Yang, awak boleh hantar Idan ke kelas Mandarin tak, Abang nak ke rumah Ibu nak betolkan paip" "Ok Bang, Abang bawak ler perkakas sepatutnya dan kirim salam pada Ibu yer" ujar isteriku.

Aku pun memunggah stor rumah mencari peralatan yang diperlukan untuk membaiki paip dan juga membawa beberapa bulb menthol dan lampu panjang.

Setiba di rumah Ibuku jam 10 pagi, aku memberi salam dan terus melihat kerosakan yang dikabarkan. Mengesan dari mana punca air dan mencuba dengan menutup bahagian paip air secara bergilir. Hampir jam 1230 baru selesai mengesan bahawa kebocoran disebabkan paip getah dari tangki atas bumbung meleleh dan mengalir ke paip di bilik air Ibu ku.

Sambil membuat kerja, aku berbual dengan Ibu ku berkenaan hal keluarga dan juga berkenaan kesihatan Ibu. Juga memaklumkan hasrat untuk ke Kuala Kangsar untuk menghadiri tahlil buat sahabat.

Ibu bertanya dimana meninggalnya Ben dan apa sakit nya - lalu diceritakan setahu mana. Ibu pun berkata "Rezeki dia yak meninggal di Tanah Haram, Bila Ibu sampai hukum di sana, jangan bawak balik ya!" Terkejut aku mendengar kata kata Ibu dan berkata "Itu tetapan Allah."

Siap di rumah Ibu aku bergegas untuk balik ke rumah untuk bersiap ke Kuala Kangsar, namun meleset dan terlepas keretapi ETS jam 3.00.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan