Laman Utama

24 Mac, 2013

[7378] Bermula sesuatu perjalanan

InsyaAllah bermula perjalanan sebagai musafir didunia yang fana ini untuk hari ini dan hari hari seterusnya. 

Berkelana dengan izin Allah mencari keredhaan Allah dalam segala usaha yang dilakukan demi menempah istana di alam kemudian. 

Teman teman masih jauh urusan kita namun masa kita terhadap. Pertalian yang kita sambung kembali kita telah anjakkan menjadi pertalian dalam usahasama berkoperasi. Walaupun tidak semua menyertai namun ianya bukan kerana tidak berminat tetapi kekangan yang sediaada pada kita tidak kira samada faktor ekonomi kawasan kekuatan jasmani dan minda. Kita harus faham ada juga faktor lain yang membantutkan anjakan seterusnya buat usahasama kita ini. Namun kajian harus dilakukan dan perkiraan dilakukan. Mengapa usahasama kita ditakuk lama. Saudara Amir yang saya hormati telah menimbulkan beberapa kemusykilan tentang halatuju kita sesama. Adakah kita rela ditahap lama atau kita hendak maju setapak lagi?

Memang buat masa ini kita hanya bergantung kepada beberapa individu untuk menjadi janakuasa kepada usahasama kita. Mereka mendatangkan ide ide namun pada pengamatan ana ianya harus mempunyai perlaksanaan yang mantap dan berterusan. Dimana kempen mendapatkan ahli dan mendatangkan dana? Ianya berputar didalam pemikiran barisan pemimpin yang kita lantik TETAPI adakah kita berlaku adil kepada mereka jika kita tidak turut serta membantu mereka?

Sahabat sekelian. Kita harus memantapkan usahasama kita ini. Kita harus melahirkan usahawan usahawan, cerdik pandai, ahli fikir, pendita pendita agar dapat mengalirkan pendapatan kita di dunia mahupun di akhirat. 

Marilah sahabat sahabat kita sama membangun. Duduk sama rendah berdiri sama tinggi. Dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung. 

Marilah sahabat. 

Buat ana dalam beberapa hari lagi InsyaAllah akan berehat sebentar, namun jika jalur lebar mengizinkan ana akan bersama. Ana berkelana atas ikhsan orang dan secara jujur mengatakan hanya Allah dan Rasul dalam kantung ana. 


SA Sulaiman
Yesterday was the easier day
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

-- 
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Budak Kelipod" group.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan