Laman Utama

01 November, 2012

[7378] Gusarnya Kehidupan Di Zaman Ini. (... oleh Sham)

Dua hari yang lalu, kita digegarkan dengan perkhabaran, bencana angin sandy di sekitar Timur Amerika Syarikat, dilihat dari sudut gambar yang disekitar Jersey dan Manhattan dilanda kemusnahan, kesemua kejadian, ada hikmah bagi yang mahu berfikir. 

Adakala kita nampak kerdil, dengan ancaman ancaman polis dunia, serba serbi dituruti kehendak mereka, diatas "compliance" menurut kaca mata penentu dasar, bagi yang terancam dengan bentakan mereka, negara negara dunia ketiga, ditentukan, siapa pentadbir atau "budak suruhan" polis dunia. Atas nama pembebasan, "kudeta" dibuat secara wewenang, menggantikan, siapa yang boleh menjadi "budak suruhan".

Kebanyakan yang teraniaya, adalah masyarakat disekitar dunia ketiga, pada hal, semua itu berkisar kepada keperluan memunggah hasil mahsul, sebagai laluan pintas, tanpa diganggu, mahupun disabotaj.

Ada kemungkinan, doa orang yang zalim, dimakbulkan dan Sang Pencipta menghantar bala tentera, berupa, angin, ribut, taufan membungkam bumi orang yang melakukan penindasan dan kezaliman keatas golongan yang ditindas.

Kisah kisah ini diceritakan semula dalam Al Quran, keatas kaum Tsamud dan Ad, tentera Abrahah, dan kesan kesan sejarah duluan, bagaimana kejadian Laut Mati dikisahkan, dan bekas bekas kejadian masih ada untuk dilihat dan diambil iktibar, bagi orang orang yang mahu berfikir.

Beruntunglah, bagi yang menggunakan aqal, untuk berfikir pada jalan yang hak.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan