Laman Utama

15 November, 2012

[7378] Kita dan Cita Cita (...oleh Sham)

Saban tahun, apabila dihujung dan diawal, pelbagai angan angan dan cita cita dipasang di dalam qalbu, yang sebegitu kuat, mahupun cita cita, ada yang tinggal cita cita, tidak kesudahan dan kesampaian datang perginya. Sesedar, telah 52 tahun berlalu, apa yang kita hajati, dan dicita citakan, ada yang dikabulkan, ada yang diberi tangguh, namun adanya jiwa jiwa besar ini, memampukan, kayuhan ke destinasi yang masih tersasar, diteruskan jalanannya, siang dan malam bersilih ganti, sesaat dan sedetik dari ketika, cita cita besar, hanya mampu terlaksana dengan adanya jiwa jiwa besar, mengharungi badai kehidupan.

Perubahan perubahan struktur kehidupan, yang sering direncanakan, sama ada menurut paksinya, mahupun diluar landasan, yang mengharungi onak dan belukar belantara kehidupan, namun usaha jitu, dan cita cita besar, serta adanya keizinan Sang Pencipta, cita cita itu dikabulkan. Tanda kesyukuran itulah selaku nadi kehidupan, menuju keredhaanNya.

Usaha dan ikhtiar, dan memohon padaNya, itulah titik noktah melalui kehidupan yang hanya sebentar, melalui laluan tribulasi berpanjangan, hingga kita dipanggil pulang.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan