Laman Utama

15 November, 2012

[7378] KEHILANGAN (oleh Sham)

Terasa juga apabila sesuatu yang amat kita sayangi, tiba tiba hilang sekelip mata, namun yang hilang adalah alat untuk kita melaksanakan kerja dizaman era teknologi maklumat, dan juga alat meluahkan penulisan dan rekod rekod serta data data yang disimpan begitu lama, tetapi itu adalah sebahagian kecil kehilangan, yang leboh adalah laptop yang baru dibeli, untuk kerja kerja penulisan dan yang satu lagi adalah laptop pemberian. Yang ini boleh diganti yang baru, jika ada kelapangannya kelak, namun kehilangan yang lebih berarti, adalah kehilangan selamanya  keatas orang yang disekeliling kita, yang sama sama mendewasa, pergi tidak berganti.

Kehilangan juga dituruti dengan kesunyian, pabila ada saja smartphone, tetapi oleh kerana server blackberry down, di sekitar Utara, terpaksa menggarap maklumat melalui komputer di meja dan berhubung secara konvensional, sms, telefon dan yang terlebih lama melalui snail mail, macam kita berutus surat pada rakan rakan pena , kembang setaman, bujal, dulu dulu.

Yang terlebih sedihnya, anggapan orang yang menjahanamkan kuda tunggangan kita, ini sudah menyukarkan serba serbi, lebih lebih lagi untuk diperbaiki, dan dikeluarkan sebahagian peruntukan yang tidak diduga, meletihkan keadaan. Kehidupan, dan Kehilangan adalah sinonim dalam kehidupan, ada yang boleh diganti, dan ada yang pergi tidak berganti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan