Laman Utama

27 November, 2012

[7378] Protocol dan tetamu dari luar negara

Beginilah tugas Naib Presiden yang menjalankan tugas tugas Presiden. Kini aku terpaksa melayan delegasi dari luar negara. Ada yang datang dari India Mauritus Jepun USA dan lain lain. 

Begitulah bila menjadi tuan rumah tak rasmi persidangan radio amator antarabangsa. Kerenah delegasi mujor bukan jobscope teman namun tempias kena juga. 

Menjamu mereka makanan Malaysia di Dynasty Hotel dan memastikan menu antarabangsa amat melecehkan. Kalau ikut hati nak beri demer cencalok tempoyok dan budu saja. Namun makanan ruji tidak dibenarkan di kawasan hotel. 

Keperluan menjadi statesman amat memenatkan apatah lagi atas dasar sukarela. Kata kata dan percakapan perlu berhati hati kerana tersilap cakap banyak yang akan kecil hati. 

Organisor merupakan Kelab Radio Amatur yang tidak di iktiraf antarabangsa dan mencari ruang untuk mendapat pengikrirafan. Oleh itu selaku Naib Presiden kehadiran di acara tersebut mengundang intrepretasi menghalalkan persatuan. 

Aku mengambil langkah diplomatik dengan mengada majlis makan tenghari selepas acara selesai atas dasar ingin bersua dengan Presiden Persatuan Antarabangsa Radio Amatur Sedunia. 

Alahai labu. Naper jadi begini. Polimik politik dan recognition sebagai numero uno memasuki kamcah radio amatur dan aku tersepit. 

SA Sulaiman
For God King & Country
Sent from my iPhone
www.amaspp.com


-------- Original Message --------
Subject: [7378] Protocol dan tetamu dari luar negara
From: Hang Nadim <aiznin@gmail.com>
To: Clifford <cliffordian7378@googlegroups.com>
CC:



Tiada ulasan:

Catat Ulasan