Laman Utama

17 Oktober, 2012

[7378] Berkelana semula

Setelah 15 tahun berkekang dipejabat, ditambat pada meja dan kerusi kini berkelana dijalanan mencari rezeki. Kini sebagai peguambela yang membantu kenalan dari Lembah Mesjid Kuala Kangsar. Setelah soal selidik baru dapat tahu bahawa beliau masuk Clifford sepuloh tahun selepas aku meninggalkan Clifford. Pada mula ingin hati meletakkan yuran guaman mengikut kadar pasaran, namun sifat belas kasihan masih menebal dan mengenangkan alumus alma mater dan dikira jiran sekampung maka diambil upah ala kadar setakat lepas perjalanan pergi dan balik dan tidor semalaman di Tapah. 

Suasana sunyi tanpa leteran isteri menjemukan diri namun ianya juga membebaskan minda dan membawa kepada keinsafan. 

Dikala malam, pekan Tapah sunyi tanpa kehadiran penghuninya yang mungkin tidur atau melayan TV2 dengan cerita penglipurlara P Ramlee yang penuh satire dan komen kemasyarakatan. 

Tapah tempat singgah pembalak dan pembekal sayuran dari pergunungan Cameron sunyi dengan deruan lori dan mobil mobil menghala ke kota Metropolitan KL atau mencari hiburan di Ipoh. Namun ianya masih rancak dengan irama nya tersendiri kalau pandai mencari dan sanggup melayarinya. 

Belalang di Tapah. 


012 2937837
For God King & Country
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan