Laman Utama

12 Oktober, 2012

[7378] Koperasi Oh Koperasi (oleh Sham..)

Mengharungi kursus wajib bagi ALK untuk hari kedua, pendedahan demi pendedahan, mengenai tugas dan tanggongjawab, semuanya berkisar pada tindakan menurut statutori, fidusiari dan operasional, almaklum rata ratanya adalah kerja perorangan, yang masuk angin keluar asap, makan pagi kenyang ke petang, keesokannya meraih rezeki yang lain.

Namun apa jua tanggongjawab menurut statut, fidusiari dan operasional, kena difikirkan keberlanjutannya, sesuatu kenderaan untuk bergerak, agar ianya tidak rosak, writ off, mahupun apa jua kebaikan untuk kebersamaan yang saksama, berat sama di tanggong, ringan sama sama dijinjing.

Rata ratanya, Koperasi, mahupun sumbangannya pada KDNK, hanya 1.7 peratus dari sumbangannya menurut perangkaan yang tersurat. Moga impian impian dan harapan tetap dihati sanubari, mahupun fizikal sudah letih dan layu.

Semua aspek teknikal, dan operasional disumbang pemikiran, agar kapal ini biasa mengharungi lautan biru, yang berdepan dengan ombak ombak yang ganas, dan terus menuju destinasi.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan