Laman Utama

22 Oktober, 2012

[7378] Teluk Batik Dalam Kenangan (... oleh Sham)

Sudah seketika, mengingatkan arwah Afandi, yang sinonim dengan pertemuan beberapa rakan Cliffordian, yang aku sendiri lewat sampai disitu, kerana ada sesuatu yang tidak dapat dielakkan, dengan rakan rakan yang terlebih dahulu sampai di lewat petang, aku terpaksa bergelut dengan waktu untuk sampai disitu. Keterbatasan dan kesuntukan itu, namun aku sampai juga di destinasi, kira kira jam 9 malam, dan segerombolan rakan rakan telah ada di acara santai, yang membakar ikan, merebus lobster, dan tidak ku sangka itulah hari hari yang tidak ku lupai, yang pertamanya, itulah kali pertama aku menjamah lobster, walaupun asidnya tinggi, khuatir gout menyerang.

Yang keduanya, itulah gathering yang terakhir, Afandi bersama kita, dan keesokannya, sebelum aku menyusur keluar dari Lumut, aku berkesempatan berjumpa Afandi, dan tidak lama selepas pertemuan itu, Afandi pulang buat selama lamanya.

Begitulah kisah Teluk Batik, dan pertemuannya, bila pula kita boleh beronggok lagi?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan