Laman Utama

04 Januari, 2013

[7378] Cetusan Minda Di Usia Senja (Sham)

Tahun Gregorian 2013, dilalui dengan pelbagai acara, tidak terkecuali siapa saja yang punyai cita cita dan harapan. Disingkap pada diari diari kehidupan, tahun yang lalu, kemana gerangan dan capaian apa yang tercapai.

Jika dalam "muka buku", facebook, abad kini, kita didedahkan dengan kepelbagaian ledakan, tuntas dari sketsa kehidupan silam, merungkai memori lama, dimana gerangan, kemana tujuan, dan halatuju seterusnya. Yang pergi tidak kembali, yang masih bersisa, berjuang dengan acara kehidupan, yang beraneka ragam, dan masih setia bersama, dengan pasca kehidupan, selepas alam keanakan, remaja, dewasa, dan tatkala kini, menjadi tua, menanti suatu penantian yang pasti.

Masa berjalan begitu pantas, tuntas kecepatan waktu, terpinga pinga dengan kesesakan, minda dan fizikal yang tua.

Hari ini, kepelbagaian, rekonsilasi apa yang tertunggak, di kemaskinikan, sementara, usia masih ada. Menanti detik, yang pastinya melalui pengakhiran.

Esok, masih menanti, tanpa kepastian yang pasti, apakah ruang waktu terluang, mampu dilalui dengan kemampuan yang ada, atau, yang pastinya, kita tersorot dengan kekalutan, atas perancangan dan matlamat tidak kesampaian.

Detik demi masa, ianya berjalan melintas sempadan dan ruang waktu tersisa, apakah kita masih mampu dengan cita cita yang masih tidak kecapaian.

Hanya Tuhan Yang Maha Tahu.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan