Laman Utama

29 Januari, 2013

[7378] Hening Malam

Sambil berkeliaran dengan scooter, dipekan Kangar, menjejak dari satu bank ke satu bank, membayar apa yang patut, bagi menepati kehendak sang batu berdiri, merekonsilasi segenap hutang piutang, yang lambat laun sang batu berdiri, melalak dengan nada dering, mahupun melalui sms alert.

Cash flow amat getir, sepanjang tahun lalu, menunjuk aras, kegawatan melanda dikalangan SMEs, banyak perniagaan beralih tuan, mahupun kebanyakan syarikat syarikat ditutup operasi dari yang mencuba menongkah arus, memulakan perniagaan.

Lantas, ditahun ini adalah merupakan tahun pilihanraya umum, kepelbagaian isu isu setempat, mempelbagaikan acara acara meraih kesepakatan meraih sokongan, serta pengekalan kuasa, ironisnya, pilihanraya umum ke 13, adalah piliharaya golongan anak muda, dunia ini mereka yang punya, dunia milek anak muda, yang tua, hanya menunggu dan lihat, hatta merenung sejauh mana perkara yang lalu, boleh dimartabatkan.

Ada kala, " kacang melupakan kulit", kacang telah kunyah dan dimamah lahap, meninggalkan kulit dikesampingkan terasing, dibakul sampahkan.

Dunia ekonomi dibincangkan di World Economic Forum, merumuskan, keanjalan pertumbuhan  ekonomi, bergerak perlahan. Keadaan perlahan ini, banyak meninggalkan kesan pergerakan dan penuntasan yang malap, dan perancangan yang sukar digarap pada tahap kelancaran yang jitu.

Susah senang adalah asam garam kehidupan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

-- 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan