Laman Utama

01 Januari, 2013

[7378] Coretan

Berbagai coretan kita nukilan disini. 

Dari cerita 18sx (dari saya) dan cerita lucah (juga dari saya) 

Cerita seharian membesarkan anak menghitung hari merindu bulan dan menunggu masa berjumpa dengan kekasih dan sahabat. 

Hatta cerita cerita saya adalah luahan diri saya. Mengenang masa jahilliyah dan menginsafi perbuatan jahilliyah. Sekiranya kurang selesa saya hanya mampu menyusun jari jemari dan memohon ampun dan maaf dari hujung rambut ke hujung kaki. 

Itulah saya dan begitulah cara saya melepaskan. Kalau dibukukan dihati kelak menjadi kanser memakan diri. 

Aku tetap aku dan aku tidak memohon maaf atas pendirian aku. Namun sekiranya ianya menguris hati dan perasaan sahabat saya mohon ampun dan maaf. Bukan itu niat saya. 

Ruangan ini memang tempat yang diikuti seharian. Selepas mahkamah bersidang atau mesyuarat berakhir, kesini jua tumpuan saya, sekadar menjengah sahabat sahabat. Memang kadang kadang tajuk berlainan isi namun ianya menghiburkan saya. 

Saya hanya manusia yang telah 35 tahun lebih merantau dan penghujung jalan insya Allah pada umor 63 nanti. Namun menanti berita sahabat saya tunggui dan hargai. Setidak tidak saya tahu sahabat ada sedia menanti diruangan ini. 

Teruskan sahabat berkarya mengonar mengileh menepih dan bergulin. Saya amat hargai dan sanjungi sahabat. 

Sekiranya saya bercerita lucah atau klasifiasi 18sx dan sahabat tidak suka maka padamlah kerana kita mempunyai pilihan dan saya menyiarkan tajuk sebegitu sebagai tanda awal. Tiada paksaan dalam memilih untuk membaca tapi yang pasti saya tidak mencerca mencaci menghina sahabat terkadang kala maksud yang tersirat amat pedas sehingga kita gelak tanpa sedar bahawa khilaf itu dari kita sendiri. 

Sehalus bahasa Arab saya cuba untuk menyindir agar kita perbaiki diri kita. 

Wallahualam. 

Belalang di tahun 2013


SA Sulaiman
Yesterday was the easier day
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan