Laman Utama

13 Oktober, 2010

Bicara Ampun Seorang Sahabat

Sent: Wed, 13 October, 2010 0:47:36

Bicaralah sahabat ku
sebanyak mana yang  ingin dibicarakan
bicaralah bagaikan tiada noktah penghujungnya
aku sedar akal dan rasa mu tiada surutnya
aku tidak pernah jemu dan bosan mendengarnya

Ampunlah sahabat ku
kerana salah dan silap ku
aku sedar aku tidak sunyi dari dosa-dosa
aku  insaf dan ingin bertaubat
ampunilah aku........

Tolonglah sahabat ku
kedaifan mendasari kelemahan ku
tolonglah dan bantulah aku di lembah hina ini
aku sedar aku serba fakir dan miskin
aku tak bisa keluar dari jurang ini.....keseorangan

Sayangilah sahabat ku
kerinduan terpatri di hati ku
pemergian mu ku rela seiring doa ku
aku masih sayang kemesraan yang terbina
aku juga sedari takdir tak bisa  diubah-ubah

Tangisilah sahabat ku
tangisan ini bukti aku masih seorang insan
jiwa ku masih lemah
hati ku masih lembut
langkah ku masih longlai
tidak ku tahu berapa lama aku harus begini

Khuatirilah sahabat ku
kebimbangan ku untuk menjejaki kesedihan ini di hari esok
aku bukanya gagah dan perkasa lagi
tak bisa ku tahan sakit ku ini
kesakitan yang memamah jasmani ku

Bantulah sahabat ku
aku perlu nasihat mu
aku perlu ihsan mu
aku perlu bicara mu
bicara yang bisa mendodoi jiwa ku ini
bicara yang mengugukuh kerapuhan roh ku ini


Amir Md Akhir


Tiada ulasan:

Catat Ulasan