Laman Utama

06 Januari, 2011

Bagaimana dengan 2010?

Sent: Fri, 31 December, 2010 10:47:20

    Berbagai yang terbit dari "minda" kita untuk menutup tahun 2010. Begitulah lah siri-siri kehidupan yang kita tempuhi. Kita cuba membentuk yang baik dan yang indah, tetapi perjalanan ini bukan kita yang kemudikan. Kita hanya terdaya untuk berusaha, hakikatnya Dia yang menentukan.
    Banyak juga, bahkan terlalu banyak yang kita aturkan dalam langkah hidup ini yang Dia izinkan untuk diterjemah menjadi realiti.
     Bagi aku, selain dari melihat dan mengharap kejayaan anak-anak berlaku dihadapan mata, benarlah itu adalah yang indah dalam kalender hidup 2010, aku juga amat menghargai siri pertemuan dengan sahabat-sahabat Cliffordian 73/78. Amat mengesankan dalam hidup ini. Sepanjang tahun 2010 ini aku dapat semula mengimbau kembali kenangan zaman persekolahan, melapangkan persoalan yang menyesahkan dada selama ini dan bertemu kembali di beberapa tempat pertemuan....memang ia adalah sangat indah!!
    Terima kasih pada Dia yang memberi aku peluang dalam hidup ini untuk sekali lagi "melalui zaman persekolahan yang amat terlalu indah".  Sesungguhkan 2010 adalah tahun yang indah dalam "erti sebuah persahabatan".
 Kita yang bersama tidak akan mampu menolak fakta "rebonding ' ini sesuatu yang sukar digambarkan indahnya.

Gunsmoke
Yasin Ismail


Tiada ulasan:

Catat Ulasan