Laman Utama

06 Januari, 2011

Tahun Masehi 2011. (...posted by Sham)

Sent: Fri, 31 December, 2010 22:13:33

Saban tahun, didendangkan dengan pelbagai acara dan azam baru yang diulang ulang, apa yang tidak tercapai, diazami agar ianya bisa dicapai untuk tahun tahun baru. Bagi pekerja pekerja disektor awam dan sektor swasta, menyambut tahun baru masihi adalah kelepasan am bagi mereka. Setelah menghabiskan keringat dan memulas daya fikiran, suatu agenda menghabiskan cuti dihujung tahun adalah suatu kebiasaan bagi kelas kelas pekerja.

Saban tahun juga diperbaharui apa yang menjadi keazaman yang masih belum selesai, noktah yang tidak pernah berhenti, sehinggalah tanah telah memenuhi mulut mulut yang tidak pernah berhenti bertutur, mengeluarkan ungkapan ungkapan dan seadanya.

Bagi yang telah memasuki alam warga emas, maka persiapan lain perlu diambil kira, meruntun waktu susah dan sukar, serba kepayahan merentasi tribulasi kehidupan. Waktu waktu inilah, kesiapsiagaan untuk hidup yang asasi, maka persiapan bekalan melalui jalan yang panjang dititikberatkan.

Waktu tidak menanti kita, ianya tetap berlalu, dengan tribulasi yang berpanjangan merentasi kisah kisah kehidupan. Susah senang dilalui, ombak badai menyusuri pantai, walhasil mengubah corak dan langkah untuk terus kepada kehidupan yang hakiki.

Kehidupan tidak dilalui bersahaja, disinari dengan tribulasi untuk menyiapkan bekalan untuk destinasi perjalanan yang jauh.

Disisipan jalanan, disitulah simpang siur mehnah perjalanan, membantutkan segalanya, perjuangan kehidupan yang tidak pernah selesai, laksana pusingan roda roda impian, adakala kita dibawah, ada ketika, kita dipuncak.

Moga lamanya umur kehidupan, mematangkan kita dari tindak tanduk yang mungkin tersasar akibat kealpaan, adakalanya naluri besar menginginkan serba serbi, tapi apakan daya, tidak kesampaian tangan untuk dicapai, kerna begitu tingginya langit.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan