Laman Utama

21 Januari, 2011

Golongan Aristokrat dan Borjuis (...posted by Sham)

Sent: Thu, 20 January, 2011 20:50:21

Disepanjang tahun lalu, agak suasana yang teransang dengan pergerakan ekonomi yang terusik dengan melankoliknya suasana performance perniagaan di setiap sektor, dihempap pula dengan kenaikan harga petroleum dipasaran dunia, terdapat disana sini, timbul kesulitan mengurus dan bertindak serta menguji keberkesanan olahan dan pantulan harga yang mendadak, cara biasa bertindak, dan dipersoalkan dari sudut teknikal pergerakan dan tindakan, gelekan dan sentuhan biasa, telah tidak seperti biasa,  kebiasaan, semuanya terkesan dengan permasalahan seantero dunia yang bergolak.

Golongan aristokrat dan borjuis, juga terasa dengan kemelesetan ini, gawat dengan perjalanan dan keruwetan yang meruntun dan merudumnya pelaburan dan perniagaan yang dibina.

Rata rata yang kelas menengah, yang terdiri dari golongan kelas pekerja, tidak terlepas dengan fenomena ini, semuanya di jadual dan diterima akan rukun penawaran dan permintaan, berpada apa yang ada, dan dihindarkan komitmen baru yang menjangkakan pulangan yang tidak dijangka.

Keperluan keatas apa yang dihajati, ditentukan dengan kembali kepada rukun penawaran dan permintaan, tidak lebih dari itu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan