Laman Utama

02 Januari, 2011

Kesunyian Malam Di Tahun Baru. (... posted by Sham)

Sent: Sun, 2 January, 2011 22:54:47

Disebalik umur yang mencecah separuh abad, banyak perjalanan liku liku hidup yang dilalui, diampuh dengan sanjungan jika laba yang dimileki, dicemuh serba serbi, pabila hajat tidak kesampaian, ini adalah kerangka kehidupan dan persepsi persepsi masyarakat yang punyai kayu ukurnya tersendiri, keberangkaliannya ada betul dan ada kesilapan disana sini, kehidupan yang panjang, meruntun pemikiran dan asas yang betul, dalam proses melayari perjalanan yang diurusi kesibukan dan kemacetan serta keruwetan serba serbi.
Disana sini, adakalanya kesilapan disana sini, acapkali berlaku, yang meruntun sepanjang kehidupan untuk diperbetulkan, yang mana hingga ke liang lahad, tidak dilangsaikan.

Peluang memperbetulkan keadaan, walaupun ada ruang disana sini, namun daya ketahanan telah meruntun dan menurun, demi ketuaan usia yang dilalui.

Kehidupan perlu diteruskan, walaupun kekalutan demi kekalutan sentiasa merubah keadaan. Azam demi azam, namun apa yang dicita, masih menanti dan terus menanti, walaupun penantian yang tidak pasti.

Perjuangan masih belum selesai.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan