Laman Utama

03 Januari, 2011

Tahun Baru 2011

Sent: Sat, 1 January, 2011 22:39:17

Melangkah kita ke dekad baru tanpa diminta tanpa diundang. Namun hakikatnya masa tiada menunggu kita. Masa yang kita cemburu tidak memperdulikan kita.

Dalam usaha kita mengejar kehidupan mencari sesuap nasi yang halal kita sering digoda dengan perkara perkara yang membawa kita ke jalan yang meragukan. Kadangkala kita terjerus dalam lubang najis dan kadangkala kita sempat mengelak. Namun apa yang pasti kita mesti tabah menjalani kehidupan ini, kali ini bukan untuk kita tetapi generasi akan datang.

Kita perlu meninggalkan dunia yang lebih baik untuk generasi anak cucu kita.  Generasi yang akan mewarisi bumi bertuah ini. Bumi yang di baratnya Benua Hindi dan ditimurnya Bumi Tionghua.

Kedua dua gergasi ini akan mengemparkan dunia dengan gelagat mereka. Yang sering dahagakan bahan bahan mentah. Rebutlah peluang. Tetapi kita harus jangan lupa gergasi yang sedang tidur. Gergasi yang bergelar Indonesia. Sekiranya soal politik dan kestabilan dalam negeri dapat ditangani, jiran kita akan pasti mendahului kita dalam segala bidang.

Tahun baru selalunya dikaitkan dengan azam baru. Menjadi isteri yang lebih baik, suami yang lebih bertimbang rasa. Ayah yang prihatin terhadap anak anak. Pekerja yang berjuang mendapatkan rezeki halal. Ini semua impian kita ini semua harapan kita.

Insyaallah di dekad ke50 kehidupan kita, kita masih mampu mengembelingkan tenaga menghasilkan yang terbaik untuk Agama Bangsa dan Negara. Majulah sahabat ku majukan dirimu keluarga mu dan persekitaran mu agar ianya lebih baik dari apa yang kita terima.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU DAN DEKAD BARU.

SA Sulaiman ACIS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan