Laman Utama

18 Ogos, 2010

MATLAMAT GOGGLEGROUP REVISITED SETELAH HAMPIR SETAHUN

Sent: Mon, 9 August, 2010 15:18:53

Kata-kata cebisan dibawah ini adalah untuk direnungkan, di dalam kita menjana persahabatan yang telah lama hilang dek zaman, dan tugas hakiki inilah yang mencernakan kesinambungan persahabatan yang telah lama terpisah, keikhlasan dalam berkawan, menyatakan hasrat dan berinteraksi agar, kita saling memahami antara satu sama lain. Ini adalah bingkisan untuk sama sama kita menjaga keharmonian dalam Group ini, "Yang benar benar kesulitan dan terhimpit dengan permasalahan, kita cari solusi untuk meringankan beban rakan rakan kita."


Revisited; Ingat Mengingati. sesungguhnya, rakan rakan kita adalah cermin pada diri kita sendiri.

Salam Semua,

Ada kedapatan dari suara suara yang tidak berapa enak didengari menyuarakan disini, amat  berbesar hati dan bangga kerana berada di kalangan saudara saudara semua yang teman kira adalah satu 'group old boys' yang telah berjaya dalam usaha merapatkan persahabatan dengan tidak mengira keturunan, bangsa dan agama.

Terima kasih teman juga khas kepada saudara Faizal yang mengutarakan  3 garis panduan pada hari pertama yang telah pun membuahkan hasil kejayaan ini iaitu :

1. Agar kita tidak berpolitik  sesama kita oleh kerana mungkin antara kita tidak sama pegangan ideologinya. 
2. Tidak berdakwah tanpa mengambil kira 'sensitivity' kengkawan yang berlainan ugama dan bangsa.
3. Tidak berurusan business yang melibatkan kewangan persendirian serta 'pinjam meminjam' yang boleh membawa kepada 'terlupa' membayar, kerana kita semua tahu disebabkan wang bukan sahaja ianya boleh merosakkan persahabatan malah perkawinan juga boleh jadi cerai berai.

Dengan itu teman kira , kita perlulah meneruskan kejayaan usaha sama kita ini dan berhati hati dalam perkara perkara telahpun membuahkan hasil dan ianya perlu dijaga oleh kita semua .

Sekali lagi SYABAS CLIFFORDIAN 7378 !!

--
HISHAMUDIN ALLI
HDL Management Consultancy Sdn. Bhd.
23, 1st Floor, Jalan Sena Indah, Taman Sena Indah,01000 Kangar, Perlis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan